ייפוי כח מתמשך

חותמים היום על ייפוי כח מתמשך ומבטיחים את המחר במקרה בו, חלילה, תאבָד היכולת הפיזית או הקוגנטיבית! ייפוי כח מתמשך הוא מסמך המאפשר לך לייעד ממונה (או מספר ממונים) מטעמך – לעתים קרובות בן זוג, קרוב משפחה או חבר מהימן – לפעול בשמך או במקומך במקרה שחס וחלילה לא תהיה מסוגל לקבל החלטות בעצמך כתוצאה ממחלה קשה או תאונה.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

זהו כלי רב ערך לתכנון העתיד המאפשר לך, הודות לתיקון חשוב בחוק משנת 2017, לא לסמוך על המזל ולקבוע כבר היום מי “ייכנס בנעלייך” ויטפל בעניינך החשובים כגון: עניינים רפואיים, רכושיים, או כל עניין אישי אחר במקרה שחס וחלילה כתוצאה מתאונה או ממחלה קשה תימנע ממך האפשרות לקבל החלטות באופן עצמאי.

אילו החלטות ניתן לעשות עם ייפוי כוח מתמשך?

החוק מאפשר לך גמישות מרבית בניסוח ייפוי הכח. כך למשל, ניתן להחיל את ייפוי הכח המתמשך בכל התחומים העיקריים בחייך, או להגבילו רק לנושאים ספציפיים, הכל בהתאם לרצונך ולצרכייך. יתרה מכך, באמצעות ייפוי הכח המתמשך, בידך הכח לקבוע ולהגדיר מראש מתי  ובאילו נסיבות הוא ייכנס לתוקף; לקבוע  סמכויות ומסגרת פעולה של מיופה הכח; למנות מיופה כח אחד בכל התחומים ולחילופין, למנות מיופי כח שונים לתחומים שונים או לפעולה משותפת; למנות גורם מפקח ואף, לקבוע כללים לפקיעת ייפוי הכח.

ומה אם לא אחתום על ייפוי כח מתמשך?

במקרה שחס וחלילה, כתוצאה ממחלה קשה או מתאונה טרגית ייבצר ממך לנהל את חייך, לקבל החלטות על בריאותך או על רכושך, ייאלצו בני משפחתך לפנות לבית המשפט בעתירה למנות לך אפוטרופוס. לרוב, האפוטרופוס הממונה הוא בן משפחה (בן זוג, הורה, ילד/ה), אך לעתים בשל אי הסכמה בין בני המשפחה, בית המשפט ממנה  אפוטרופוס חיצוני. בנוסף לעלויות הכספיות הכרוכות בהליך, מינוי האפוטרופוס מפקיע, הלכה למעשה, את הכח מידיו של האדם והוא הופך ל”חסוי”. כלומר, שלילה מוחלטת של הכשרות המשפטית, והכרזה על האדם “פסול דין”,  על כל המשמעויות וההיבטים המשפטיים והרגשיים הנובעים ממעמד זה.

למי מומלץ לערוך ייפוי כח מתמשך?

לכל מי שרוצה לשלוט, להחליט, לתכנן ולקבוע מראש מי יטפל בענייניו ויקבל החלטות בשמו אם וכאשר הוא לא יוכל לעשות זאת בעצמו. יודגש, כי ייפוי הכח נכנס לתוקף רק בקרות ארוע שהוגדר מראש ככזה המפעיל את ייפוי הכח.

מה ההבדל בין ייפוי כח מתמשך לצוואה?

בעוד שבאמצעות שטר הצוואה מצווה האדם מה ייעשה ברכושו וכיצד יחולק עת לא יהיה בין החיים, לאחר אריכות ימיו, הרי שייפוי כח מתמשך מבטיח לאדם שליטה מלאה באופן בו יטופל ויובטח רכושו בעודו בחיים ובמקרה שחס וחלילה ייבצר ממנו, מפאת מצב בריאותי, לטפל בענייניו.

מי רשאי לערוך ייפוי כח מתמשך?

כפי שהבנת מהדברים האמורים לעיל, עריכת ייפוי כח מתמשך מצריכה, לאור מורכבות ורגישות הנושא, מיומנות ומקצועיות. לפיכך, רק עורכי דין אשר עברו הכשרה מיוחדת על-ידי משרד האפוטרופוס הכללי רשאים לערוך ייפוי כח מתמשך.
אני כאן כדי לסייע לך לצפות את הזמנים הקשים בחיים שלך כאשר מחלה או פציעה ישבשו, חלילה, את היכולת שלך לבצע החלטות במהלך החיים הרגיל והמקובל.
לאחר שיחה מעמיקה איתך, נאתר יחד את הצרכים, הרצונות והנסיבות הייחודיות לך ובהתאם, אפרוש בפניך את האפשרויות ליצירת ייפוי כוח המותאם לך.

 

הבטח את עתידך ואת עתיד יקירייך כבר היום ופנה לקבלת ייעוץ בדבר עריכת ייפוי כח מתמשך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן