מתכננים את המחר

הפחד ממוות או חלילה ממצב בו תאבד היכולת הפיזית או הקוגניטיבית כתוצאה ממחלה קשה או תאונה הינו אנושי ואוניברסלי וזה, אולי, מסביר את העובדה שרוב האנשים מתנהגים באופן לא רציונלי ככל שהמדובר בתכנון העתיד. לעתים קרובות, אנשים צעירים אינם חושבים על עריכת צוואה או מתן הוראות לטיפול בענייניהם הרפואיים או הרכושיים  במידה וחלילה, תשתבש יכולתם לבצע פעולות או לקבל החלטות הנוגעות לחייהם, ומשאירים זאת ל”יד הגורל”. לאמיתו של דבר, לא משנה מהו גילך, חשוב לתכנן את העתיד ולצפות מראש את הזמנים הקשים בחיים ולהיערך לקראתם, במיוחד אם יש לך משפחה וילדים צעירים וברצונך להגן על האינטרסים שלהם, או לחלק את רכושך לפי ראות עיניך.

מהי “ברירת המחדל” אם לא הכנתי צוואה?

הדין הישראלי קובע, כי במקום בו אדם אינו עורך צוואה יחולק רכושו בין שאריו בחלקים יחסיים ובהתאם למעגלי הקרבה וזאת, ללא קשר למערכת היחסים שבין האדם ליורשיו או לרצונו של האדם.

ומה אם לא ערכתי ייפוי כח מתמשך?

במקרה שחס וחלילה, כתוצאה ממחלה קשה או מתאונה טרגית ייבצר ממך לנהל את חייך, לקבל החלטות על בריאותך או  על רכושך, ייאלצו בני משפחתך לפנות לבית המשפט בעתירה למנות לך אפוטרופוס. לרוב, האפוטרופוס הממונה הוא בן משפחה (בן זוג, הורה, ילד/ה), אך לעתים בשל אי הסכמה בין בני המשפחה, בית המשפט ממנה  אפוטרופוס חיצוני. בנוסף לעלויות הכספיות הכרוכות בהליך, מינוי האפוטרופוס מפקיע, הלכה למעשה, את הכח מידיו של האדם והוא הופך ל”חסוי”.  כלומר, שלילה מוחלטת של הכשרות המשפטית, והכרזה על האדם “פסול דין”,  על כל המשמעויות וההיבטים המשפטיים והרגשיים הנובעים ממעמד זה.

על מנת לתכנן היטב העתיד האישי שלך ושל משפחתך ולהבטיח כי הדברים יתנהלו על פי רצונך גם כאשר לא תהיה כבר כאן, או חלילה תהיה נבצר מלטפל בענייניך, אני יכולה לסייע לך בכל אחת מהדרכים הבאות, בהתאם למטרותיך ולצרכיך:

  • עריכת צוואה
  • עריכת צוואה מחיים
  • מתן הוראות רפואיות
  • ייפוי כח מתמשך

אני מבינה עד כמה חשוב לך להגן על האינטרסים שלך ושל המשפחה שלך ויכולה לספק לך ייעוץ מקצועי ברמה גבוהה הנשען על ידע וניסיון רב שנים בליווי משפחות  בענייני צוואות, ירושות ומסמכי ייפויי כח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן